איך נייבש את הכלב אחרי הרחצה?

הרחצה של הכלב שלנו היא תמיד שלב שדורש מאתנו מעט תעצומות נפש, כי לא כל הכלבים בהכרח אוהבים כל כך להתרחץ. השאלה היא, כיצד נעשה זאת בצורה נכונה? יש לא מעט אנשים שאמנם מקפידים לנקות תכשירים טובים לרחצת הכלב, אבל בשלב האחרון, מעט מתבלבלים – שכן זהו השלב של הייבוש. יש מי שחושבים שייבוש הכלב צריך ויכול להתבצע עם המגבת הרגילה שבה אנו מתנגבים. זו טעות שמותירה את הכלב רטוב, ואף חשוף למחלות. במקום זה, להלן כמה אמצעים אשר כדאי להכיר.מייבש לכלבים

אמצעים שבהם כדאי להשתמש לייבוש

  • מייבש שיער – זהו האמצעי הזמין ביותר שיש בכל בית, ולכן אנו ממליצים עליו. לרוב, אם יש לכם גם מייבש שיער רגיל בבית – הוא יהיה יעיל יחסית לטובת הייבוש של פרוות הכלב שלכם. עם זאת, שימו לב שיש כלבים שעירים מאד, שעבורם המייבש הרגיל לא מספיק טוב. במקרים כאלה, אפשר לקנות מייבש לכלבים, שלרוב נפוצים במספרות הכלבים.
  • בלאוור – זהו פתרון מקצועי, שבשנים האחרונות גם אנשים פרטיים משתמשים בו. בלאוור הוא בעצם מפוח מיוחד, אשר משתמשים בו לייבוש פרוות הכלבים. היתרון של בלאוור הוא בכך שהוא כולל צינור מוארך וגמיש, כך שניתן להגיע איתו בקלות לכל אזור בפרוות הכלב. נוסף על כך, כל מכשיר בלאוור כולל גם וסת מיוחד. הווסת מאפשר לשלוט על עוצמת החום – וכך זה יכול להתאים לבעלי כלבים קטנים וגדולים, שעירים או חלקים יחסית. זהו אמנם פתרון יקר יותר – אבל הוא נחשב ליעיל ביותר.
  • מטליות סופגות – אפשר לקנות מטליות מיוחדות לניגוב סופי של הכלב. היתרון הוא שהמטליות הללו נעימות לכלב יותר מהמגבת, וגם מונעות מכם את הצורך להקריב מגבת משלכם לייבוש הכלב. לרוב, כדאי להשתמש במטליות אחרי שכבר ייבשתם את הכלב באמצעי אחר שהוזכר.

 לא לוותר על הייבוש בשום שלו

יש בעלי כלבים שלעתים מזניחים את נושא הייבוש. מדוע? כי אחרי הרחצה הכלב לא ממש מרוצה, ומעדיף שלא יתקרבו אליו ואף מתחיל לברוח רטוב בכל הבית, ורבים מתייאשים מכך. חשוב מאד לא להתייאש, ולהבין כי הייבוש הוא שלב קריטי בהצלחת הניקיון של הכלב!