אינטרנט בטוח: עצות להורים לבקרה על תכנים המוגשים לילדים ברשת

למרות שלל היתרונות שמציעה לנו הרשת, התנהלות שגויה מולה עלולה להוביל לנזקים של ממש, ובמיוחד כאשר מדובר בילדים. בין אם זו בריונות ברשת, פגיעה מינית בילדים או איומים המופנים כלפיהם על ידי אחרים, כל אלה ועוד הם חלק מתוצאות השימוש הבלתי מבוקר ברשת, אותן אפשר למנוע על ידי בקרה נכונה ובעזרת שימוש בכלים העוזרים להגן על הילדים. כיצד ניתן לבצע בקרה יעילה על התכנים המוגשים לילדים ברשת ולמנוע את הנזקים השונים שהיא מביאה אתה? הנה כמה עצות טובות להורים, שיוכלו לעזור בעניין:

  1. סינון הגלישה באינטרנט– ניתן למצוא כיום לא מעט ספקיות אינטרנט המציעות שירות מיוחד להורים, המתבסס על סינון תכנים. שירות זה בחבילת אינטרנט ביתי של סלקום למשל, משמש אמנם כמעין מסננת בסיסית, אך מונע מהילדים גישה לאתרים העוסקים באלימות, בפורנוגרפיה, בסמים ובתכנים פוגעניים מסוגים שונים. בתוספת של תשלום חודשי קבוע ניתן לבחור סינון מורחב יותר,אם בוחרים בכך.
  2. סינון הגלישה בסמארטפוןובטאבלט– הילדים שלנו מחוברים ללא הפסקה למכשיר הטלפון שלהם וגם לטאבלט. שירותי הסינון המוצעים על ידי ספקיות האינטרנט, המיועדים הן לטבלטים והן לסמארטפונים, הם פתרון מצוין המונע את חשיפתם של הילדים לתכנים בלתי רצויים. חשוב לדעת – אם הילדים מחוברים דרך מכשיר הטלפון שלהם לרשת אלחוטית ציבורית כמו זו הקיימת בספריות, בבתי קפה וכדומה – השירות איננו עובד.זאת למעט ניטור חשבון הפייסבוק של הילד, הכולל שליחת התרעות להורים על פעילות חשובה כלשהי כמו שימוש במילים פוגעניות המופנות לילד ועוד. כדי לקבל מענה מתאים במקרים בהם מתחברים לרשתות ציבוריות, ניתן להיעזר באפליקציות מיוחדות המכונות "קליינט" וניתנות להורדה בתמורה לתשלום סמלי או בחינם.
  3. סינון בעזרת מערכת ההפעלה– מיקרוסופט מציעה מספר שיטות לביצוע בקרה שוטפת על התכנים שאליהם נחשפים הילדים, על ידי שליחת דוחות המסכמים את פעילותם במחשב. דוחות אלה כוללים פירוט של האתרים בהם גלשו הילדים, של המשחקים בהם שיחקו וגם של האפליקציות בהן השתמשו.
  4. שימוש באפליקציות סינון חינמיות– בשל המודעות הרבה לעניין ועקב הצורך במציאת מענה מתאים שימנע מהילדים חשיפה לתכנים פוגעניים וניצול בלתי הולם של הרשת, ניתן למצוא כיום מגוון של אפליקציות חינמיות, המציעות שירות של סינון בסיסי בגלישה עצמה. חלק מהן מקושרות למוקד מיוחד בשם "עמותת כפתור אדום", המקבלת הודעת קריאה של כל גולש שנחשף להטרדות ברשת.
  5. סיוע להורים וילדים 24/7– בין אם אלה ילדים שנחשפו לבריונות ברשת או הורים שילדיהם נפגעו לאור שימוש שגוי ובלתי מושכל באתרי האינטרנט השונים, מוצע להם קו תמיכה מיוחד המנוהל על ידי איגוד האינטרנט הישראלי. הקו פועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע ומספרו 03-9700911. אפשרות נוספת היא קו הסיוע של חברת תום, המיועדת להורים המחפשים כתובת מתאימה שתעזור להם להתמודד עם מקרים של בריונות רשת. מספרו של קו סיוע זה הוא 1-800-222-340.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *