גמילה מהתמכרות להימורים

התמכרות להימורים הינה התמכרות הרסנית ביותר, אשר רבים סובלים ממנה

אנשים רבים סובלים מהתמכרויות שונות אשר משפיעות על איכות חייהם ועל היבטים שונים של החיים, כאשר אחת ההתמכרויות הקשות ביותר הינה התמכרות להימורים, אשר משפיעה על החיים של הסובלים ממנה מבחינה כלכלית, נפשית ועוד. ניתן לעבור גמילה מהימורים כאשר מכירים את מקור הבעיה ויודעים כיצד לעשות זאת נכון, אולם לא מדובר בתהליך פשוט או קצר.

אז מה כדאי לדעת על התמכרות להימורים?

  • הגדרת ההתמכרות: ההגדרה של התמכרות בהימורים או התמכרויות שונות כדוגמת התמכרות למין, התמכרות לאלכוהול, התמכרות לסמים, התמכרות לאוננות ועוד, הינה פיתוח תלות בגורם מסוים, אשר יכול להיות חומרים שונים, פעולות שונות ולעיתים אף אנשים שונים. התמכרות להימורים הינה התמכרות בה המכור מפתח תלות בהימורים, והוא יתחיל לחפש אותם גם בדברים הקטנים ביותר בחייו, ולרוב ינסה להפוך את ההימורים לכמה שיותר מורכבים ומרגשים, ולכן לעיתים קרובות נראה הימורים על סכומים גבוהים של כסף או על פעולות שונות ומסוכנות.
  • סיבות להתמכרות: קשה להצביע על סיבה אחת אשר מובילה להתמכרות להימורים, או על סיבה אשר בגללה כולם מתמכרים להימורים. הסיבות להתפתחות ההתמכרות רבות ומגוונות, וכל אחד מושפע מגורמים שונים אשר מובילים אותו לפתח התמכרויות שונות בחייו ובין היתר לפתח גם התמכרות להימורים. היות וגמילה מהימורים כוללת בין היתר גם טיפול בסיבת ההתמכרות, כל טיפול בהתמכרות להימורים כולל גם גילוי של מקור הבעיה והתמודדות איתו.
  • פגיעה בחיים בשל ההתמכרות: להתמכרות להימורים השפעה רבה על חייו של הסובל ממנה, כאשר אנו רואים פגיעה בכל תחומי החיים, אולם במקרה של התמכרות מסוג זה אנו רואים בעיקר פגיעה נפשית וכלכלית. הפגיעה הנפשית נובעת מהתלות של הסובל מההתמכרות בהימורים, אשר מונעת ממנו ליצור קשרים בריאים וממשיים עם הסובבים אותו או להתמודד נכונה עם הבעיות בחייו. הבעיה הכלכלית נובעת כמובן מהכספים המופסדים בהימורים, אשר לרוב גם גורמים לסובל מהבעיה להאמין כי אם ימשיך להמר יוכל לשפר את מצבו, היות והוא יוכל להרוויח את הכסף בחזרה.
  • גמילה מהימורים: כיום ישנן דרכים אשר הוכיחו את עצמן כיעילות בהתמודדות עם התמכרויות שונות, ובין היתר גם בהתמודדות עם התמכרות להימורים, כאשר ישנם מכונים רבים העוסקים בנושא ומציעים מגוון רחב של טיפולים לסובלים מהתמכרות להימורים אשר נועדו בכדי להבטיח טיפול אישי ויעיל בכל אחד, כך שגמילה מהימורים הינה פעולה אפשרית לגמרי וניתן להתמודד עם הבעיה ולחזור ולנהל אורח חיים רגיל עד כמה שאפשר.

כאשר מתמודדים עם התמכרות להימורים, חשוב לטפל בבעיה ולדעת לבקש עזרה

גמילה מהימורים הינה פעולה קשה ומורכבת, אשר דורשת התמודדות נפשית וכן השקעת זמן ואנרגיה רבים בתהליך, ולכן כל אחד אשר בוחר לעבור את הגמילה צריך לדעת למה הוא נכנס, וכן לדעת לבקש עזרה מהגורמים הנכונים אשר יכולים לסייע לו בתהליך ולהבטיח את המעטפת שהוא זקוק לשם הצלחתו.