כיצד נבחר בכלי עבודה בצורה הטובה ביותר?

האם אתם מעוניינים לקנות בקרוב כלי עבודה? יש לא מעט אפשרויות שיעמדו ברשותכם. גם אם אתם יודעים באופן כללי מהו הכלי שאתם צריכים, יש לא מעט אפשרויות – האם לבחור בכלי ידני או כלי חשמלי? אם הכלי חשמלי מה יהיה מנגנון ההפעלה שלו? באילו מותגים כדאי לבחור? איך משך האחריות קשור לאיכות של הכלי? איך יודעים שהכלי באמת איכותי ויבצע את העבודה? האם יש הבדל בין כלים לחובבנים לכלים לאנשי מקצוע? בואו לקרוא את המדריך שלנו, שיעשה לכם קצת סדר ויעזור לכם לבחור כמו שצריך.

כך תבחרו בכלים הטובים ביותר למשימה

  • אנשי מקצוע או חובבים? – קודם כל, עליכם להבין שיש הבדל בין כלי עבודה אשר מתאימים לאנשים חובבים (למשל מי שרוצה לתקן בעצמו כמה תקלות בבית שלו, מי שרוצה להשתעשע בעיצוב הגינה או בעובדות נגרות ביתיות), לבין כלים שמשמשים את אנשי המקצוע (נגרים, שיפוצניקים, קבלני צבע, קבלני איטום, וכיו"ב). מדובר על סטים שונים לגמרי של כלים. יש כלים אשר מתאימים יותר לאנשים חובבים – אופן ההפעלה שלהם הוא פשוט יותר, אך יש להם פחות אפשרויות, ולרוב גם עוצמתם פחותה. לעומת זאת הכלים לאנשי המקצוע כוללים הרבה יותר אפשרויות, ואופן ההפעלה שלהם הוא מורכב יותר ודורש גם מומחיות גבוהה יותר. פנו לעתים לשירות הלקוחות, כדי להבין מהו הכלי שיתאים לרמתכם.
  • מנגנון ההפעלה – אם אתם צריכים כלי עבודה ידניים, אתם לרוב מודעים לכך, ולא זקוקים להדרכה מיוחדת. השאלה היא מה עושים עם הכלים החשמליים. יש כיום כלים שפועלים על בסיס חיבור רגיל לחשמל עם כבל. אלו הם כלים שמתאימים למי שבעיקר צריך לטפל בדברים בתוך הבית שלו או בסביבה הביתית, היכן הוא יודע שיש לו שקעים, והדבר יתאים לו. לעומת זאת ישנם כלים אחרים עם סוללה נטענת. אמנם צריך להקפיד על הטענה – אבל כך אתם לא בהכרח תלויים מראש בשקע במקום שבו אתם תעבדו. לא מעט שיפוצניקים למשל, יעבדו היטב עם הכלים הללו. יש גם כלים אחרים שפועלים בכלל על בסיס חומרי דלק, ואלו הם כלי עבודה מיוחדים למטרות ספציפיות (למשל גנרטורים, משטחי הליקופטר להחלקה, ועוד).
  • אחריות – שימו לב שכלי העבודה שאתם רוכשים יש תמיד אחריות! האחריות מראה לכם שמדובר על מותג מוכר אשר מכבד את עצמו, ושיש למי לפנות. גם אם מדובר על מותג שהוא מחו"ל – יש לוודא שאתם מקבלים אחריות מתאימה מהיבואן הרשמי של המותג לארץ. כך במידה ויש תקלה, תקבלו פיצוי הולם או שירותי תיקון בחינם.

הקפידו תמיד על הבטיחות

מכל לכל, כשאתם מחפשים כלי עבודה כזה או אחר, הקפידו תמיד על מילוי כל הוראות הבטיחות שקשורות אליו. הקפדה על הוראות הבטיחות איננה בונוס – אלא הבסיס לעבודה שלכם.