פרסום לעסק המתחיל

פתיחת עסק חדש בישראל הוא אינו דבר של מה בכך, ודורש השקעה רבה. הקמת עסק משתלם, יעיל ומרוויח דורשת הרבה מחשבה ותכנון. אחד הנושאים החשובים בהקמת העסק הוא כמובן הפרסום. ללא פרסום יעיל ואיכותי, שתוכנן בקפידה, הידיעה על העסק לא תגיע ללקוחות פוטנציאלים. הגעה ללקוחות הנכונים, היא דגש חשוב מאוד. לדוגמא, במידה ואנו פותחים עסק של מוצרי ובגדי כושר, נשמח שישמעו עליו מבוגרים ובני נוער, ולאו דווקא נרצה להשקיע בילדים בגיל בית ספר יסודי. על כן, יש לייצר אסטרטגיית פרסום בסיסית שתכוון את המידע אל היעד המתאים. בצורה זו הפרסום יהיה יעיל, והדבר יחסוך כסף רב. בנוסף, עלינו להגיע, מן הסתם, לכמה שיותר אנשים כדי לייצא כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים.

בית דפוס בי דיגיטל

כיצד כדאי לפרסם את העסק החדש?

  • פרסום ברשתות החברתיות – כיום, בני אדם מבלים שעות רבות ברחבי האינטרנט והרשתות החברתיות. פייסבוק הוא כבר לא רק אתר שילדים מעלים אליו תמונות, אלא נמצא בשימוש על ידי רבים. Linked In"" היא פלטפורמה מכובדת ולגיטימית, בה חברים גם מנהלים מחברות גדולות. על כן יש לעשות שימוש מושכל ברשתות החברתיות למטרות הפרסום, ובשום אופן לא לוותר על אפיק הפרסום החשוב הזה. באמצעות שימוש מושכל ברשתות החברתיות ניתן להגיע לכמויות גדולות מאוד של אנשים, בהשקעה יחסית קטנה.
  • פליירים – פליירים מחברת בי דיגיטל הם דרך קלה, נוחה וזולה להגיע לכמות גדולה של אנשים. בנוסף, באמצעות הפליירים המודפסים באיכות טובה כגון בית דפוס בי דיגיטל אנו יכולים לייצג בצורה טובה את בית העסק ולתת פרטים חשובים עליו. ניתן לחלק את הפליירים ברחוב, או בתיבות הדואר וכך לחשוף את הלקוחות לבית העסק החדש. עיצוב הפליירים צריך להיות מוקפד ומחושב – זהו בעצם כרטיס הביקור של בית העסק, ובאפשרותו לגרום ללקוחות להתעניין בבית העסק או לחלופין לזנוח אותו. יש להתאים את העיצוב לאופי בית העסק וללקוחות שאנו רוצים למשוך, להתאים פלייר לנשים או גברים, צעירים או מבוגרים. בעיצוב הפלייר צריך להכניס את הפרטים החשובים (שם בית העסק, כתובת, מספר טלפון, מבצעים חשובים), אך יש להקפיד לא לכתוב פרטים רבים מידי שיבלבלו את הלקוחות ויהפכו את הפלייר לעמוס ולא קריא. הלקוחות יעדיפו לקרוא פלייר פשוט ואסתטי, ויתבלבלו מפלייר עמוס ומבולגן. לכן נכתוב בו רק את הפרטים הקריטיים. אם יש פרטים נוספים, ניתן לדוגמא להפנות לאתר העסק בו קיימת רשימת המבצעים המלאה או רשימת הסניפים. כמובן שמומלץ לעצב פלייר מקורי ואטרקטיבי שיבלוט ויגרום ללקוח להתעניין בו.
  • שלט לבית העסק – בחירת שלט נראית פשוטה, אך יש לעשות זאת תוך מחשבה עמוקה. השלט צריך קודם כל להודיע כי זהו בית העסק כדי שלקוחות ימצאו את המקום בקלות, אך באותה המידה על השלט למשוך לקוחות חדשים שעוברים במקום. על השלט להיות ברור, וגדול כדי שהלקוחות יוכלו לזהותו בקלות. בנוסף, עליו לייצג את האופי של בית העסק – צעיר ומגניב אם לדוגמא מדובר בחנות בגדים חדשה לבני נוער, או רשמי וסמכותי אם מדובר בתיווך נדל"ן. בחירת שלט לא מתאים, עלולה לגרום ללקוחות לוותר על הכניסה לבית העסק ולהמשיך אל המקום הבא.

לסיכום, לצד התכנונים הבסיסיים בזמן הקמת העסק, אין לזנוח את נושא הפרסום. ללא הפרסום, מספר הלקוחות החדשים יהיה נמוך והעסק לא ימריא. הדגש הוא על כמויות ודיוק. עלינו להגיע לכמה שיותר אנשים שמהווים לקוחות פוטנציאלים לעסק ולגרום להם להגיע לבחור בבית העסק. שימוש חכם ברשתות החברתיות, יצירת פליירים אטרקטיביים ויצירתיים והתקנת שלט מתאים הם הצעדים הראשונים שעל כל בעל עסק חדש לבצע כדי לפרסם את העסק בצורה יעילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *