שירותי מנוף – מנופאים הזכויות שלהם

להיות מנופאי זה לא פשוט, כאשר שעות העבודה יכולות להיות קשות מאוד וכמובן הפעולה המאוד לא שגרתית של תפעול מנוף גובה הרבה אנרגיה וסבלנות מאותם אנשים. שירותי המנופים השונים ברחבי הארץ תורמים מאוד לתעשייה במובנים רבים ובלעדיהם האנושות לא הייתה נראית כמו שהיא היום.

השירותים שמייעלים כל דבר

שירותי מנוף תמיד הופכים הכול ליותר בטוח, יותר יעיל ויותר מקצועי. את המנופים אנו רואים יום יום כאשר אנו הולכים לעבודה, עוברים שכונה או נוסעים מחוץ לעיר. בשכונות מגורים, באזורי תעשייה, בנמלים וגם במרכז העיר, את המנופים קל לראות אך את אלו שמפעילים אותם ברוב המקרים אנו בכלל לא מכירים. המנופאים מבצעים את העבודות החשובות וגם המסוכנות ביותר ושירותי מנוף הם מהקשים ביותר שיש. גם למנופאים הללו יש זכויות וגם להם יש את הזכות להתאגד.

הזכויות של המנופאים שעובדים קשה יותר מכולם

  • באתר בנייה, בנמל ואפילו בשירות מנוף שהם חלק מהובלות דירה, קל מאוד להסתכל על המנוף, לבחון את עבודתו ולהתפעל בלי להבין שמדובר באדם שמניע אותו ואחראי שהוא יעבוד בצורה שהוא עובד. לעתים המנופאי נמצא בגובה של כמה מטרים ולעתים הוא נמצא בגובה מסחרר של עשרות מטרים, כאשר במבנים גבוהים במיוחד אותם מנופאים חייבים להיות בנקודה הגבוהה ביותר שיכולה להיות מעל למאה מטרים כאשר בעולם כבר נקבעו שיאים גבוהים יותר.
  • העבודה הקשה שהמנופאים מבצעים חייבת להיות יותר הגיונית עם תנאי העבודה. המנופאי צריך לטפס על סולם גבוה מאוד כאשר רתמה קטנה בלבד קושרת אותו, כאשר זו לא משימה קלה אפילו לא בפעם המאה שהוא מבצע אותה. כמו כן, הוא חייב להישאר שעות רבות בתא קטן בגובה לא הגיוני ולעבוד באופן שדורש ממנו ריכוז שאפילו בתנאים נוחים מאוד לא היה כל כך פשוט.

הכל מתחיל בסיכון העצום ובבטיחות לקויה 

שירותי מנוף

שירותי מנוף

עוד לפני שמדברים על התנאים עצמם ועל מה אפשר לשפר, צריך להבין אלו סכנות שירותי מנוף טומנים בחובם. אין ספק שהמנוף הוא כלי הכרחי אך אפשר להפוך את סביבת העבודה להרבה יותר בטיחותית. יש הרבה בדיקות תקינות שבמדינת ישראל לא מבוצעות כהלכה ואנו עדין לכך גם בחדשות כאשר תאונות מנוף הן לא דבר נדיר. מנופים שקורסים זה רק הדובדבן שבקצפת כאשר יש הרבה אירועים חריגים שקורים ועוברים מתחת לרדאר. אי אפשר לשפר את הבטיחות, חייבים לשפר את הבטיחות דבר שהולם את הזכות לביטחון ולשלמות הגוף על אף שזכות זו נראית ברורה למדי בימינו.

אז איך אפשר לשפר את המצב?

אין ספק שמחאות ושביתות לא תמיד עובדות אך במקרה של מנופאים אין ספק שהמחאה מוצדקת ויכולה לשנות את פני התמונה. תחילה, צריך לשפר את התנאים הלא הגיוניים שמנופאי צריך להתמודד מגיל צעיר ועד הוותיקים ביותר. סביבת העבודה חייבת להיות יותר בטוחה וזה לא נתפש המנופאי מודה על כל יום שהוא חוזר לביתו בריא ושלם. שנית, יש לשפר את הסביבה במישורים אחרים כמו למשל שעות עבודה יותר הגיוניות, שכר גבוה יותר שהולם את הסיכוי וכולה. כיום המנופאים מתאגדים כדי להילחם על זכויותיהם שמתחילות בבטיחות ונגמרות בקרנות פנסיה והשתלמות ממש כמו כל איגוד אחר.

גם למנופאים יש להם פנים

עד היום היינו רגילים לכך ששירותי מנוף ניתנים על ידי חברות רבות אך למעשה המנופאים הם רק עוד עובדים בחברה. אמנם מנופאים רבים עובדים כשכירים בחברות שונות ולכן הם מפוזרים אך היום יותר מתמיד אנו מבינים שיש להם פנים, יש להם משפחות, והכי חשוב, יש להם זכויות.