הוראות כיבוי אש במבנה תעשייה

מפעלים ומוקדי תעשייה עשויים להיות פגיעים ביותר לשריפות, ולגרום לנזק סביבתי נרחב

מפעלים ומוקדי תעשייה מודרניים מכילים מספר עצום של מכונות, ועושים שימוש במגוון רחב של חומרים כימיים מסוגים שונים. מכונות התעשייה הענקיות, העושות שימוש בחשמל, עשויות לאחר שימוש ממושך להישחק. השחיקה בחלקיהם השונים של המכונות עשויה לגרום לקצר חשמלי קטן, אשר באם ויתרחש בסמיכות לחומר כימי דליק עשוי בהחלט להתחיל שריפה בכל המפעל. לשריפות באזורים התעשייתיים השפעה הרסנית, עקב ריבוי החומרים הרעילים והדליקים בתחומם. חומרים אלו יוצרים שריפה חזקה וקשה לכיבוי, המפיצה גזים ואדים רעילים ומסוכנים לאדם.ציוד כיבוי אש

כיבוי אשר במבנה תעשייה מחייב מעקב אחרי הנחיות ברורות, ושימוש בציוד כיבוי וגילו

בכדי למנוע את הדרדרות המצב, בכל מבנה תעשייה מאושר יש להתקין מספר מערכות ייחודיות לגילוי וטיפול בדלקה. ציוד כיבוי אש  וכדומה, מערכות אלו נועדו לכבות את האש לפני התפשטותה, ולרוב אין ביכולתם לעצור שריפה בסדר גודל משמעותי מרגע שפרצה. ההנחיות הבולטות במקרי דליקה במתחמים תעשייתיים כוללות:

  • פינוי העובדים וניתוק החשמל: במקרה של דליקה, או של הפעלת הספרינקלרים או מערכות האזעקה השונות, ראשית יש לדאוג לפינוי מסודר של העובדים האחרים. במידה ומדובר בשריפה קטנה אשר הפעילה את המערכות, אשר ניתן לכבותה באמצעות מטפי כיבוי ניתן לעשות זאת. חשוב לציין כי הדאגה הראשונה היא לביטחון העובדים, ולכן במידה וקיים חשש לאי הצלחה בכיבוי האש, יש להזעיק שירותי כיבוי מקצועיים.
  • דאגה למערכות כיבוי מובנות: מערכות כיבוי מובנות כדוגמת ספרינקלרים או מערכות אזעקה מסוגלות לטפל בשריפה לפני התפשטותה. תחזוקת מערכות האלה אם כן הינה חיונית לשמירה על העסק ועל חיי העובדים.

יש לרכוש את מערכות גילוי וכיבוי האש רק מספק אמין המומחה בתחום

מערכות וציוד כיבוי כגון מטפים, ספרינקלרים או גלאי עשן יש לרכוש מספק אמין המומחה בתחום. ספק מוצרי בטיחות באש ידע להמליץ על המערכות הנדרשות לכל מפעל לשם העמידה בתקנים השונים, ולהתאים מערכת כיבוי ואיתור דלקות בטוחה ויעילה.