החשיבות בהקפדה על ניקוי מנדפים

אם יש לכם מנדף בבית או בעסק שלכם, אח הדברים החשובים ביותר הוא שתקפידו על הניקיון שלנו. כל כמה זמן יש לנקות אותו? זה תלוי מאד היכן המנדף מותקן. מנדפים ביתיים אפשר לנקות אחת לחצי שנה או שנה. לעומת זאת, מנדפים אשר מותקנים במטבחים תעשייתיים כגון מטבחים של מסעדות, בתי קפה ובתי מלון – אותם יש לנקות לעתים קרובות יותר והדבר אף כתוב בחוק. אז מדוע הניקיון הוא חשוב כל כך? הנה כמה סיבות טובות להקפיד על הניקיון של המנדפים שלכם, מעבר לעניין החוקי:מנדפים

 לשמור על המנדף ועל עצמכם

  • מניעת שריפות – הסיבה המרכזית שבגינה חובה להקפיד על ניקוי מנדפים באופן קבוע (והיא גם הסיבה שבגינה יש חוק בנושא), היא המניעה של שריפה במקום בעקבות המנדף. למה הכוונה? המנדף כידוע אחראי על הוצאת העשן והאדים מתוך המטבח, אלא שבתהליך העבודה עימו, יוצא שיש גם שאריות של שמן שנדבקות לדפנות שלו. מה קורה כשיש הרבה שאריות, ומספיק שפעם אחת הלהבות של המטבח יכנסו למנדף? התוצאה תהיה דליקה של ממש מתוך המנדף פנימה אל המטבח – ומכאן שריפה מסוכנת מאד. אם מקפידים לעומת זאת על הניקיון של המנדף, הרי שאין הצטברות גדולה של אותם כתמי שמן, ומכאן שהשימוש בטוח יותר. לכן אגב הניקיון של מטבחים תעשייתיים ומוסדיים הוא לעתים קרובות יותר, כי מן הסתם אצלם יש יותר הצטברות כזו עקב שימוש תכוף במנדף.
  • שמירה על המנדף – מעבר לכך, ניקוי מנדפים מאפשר שימוש נרחב יותר במנדף. בניקיון בין השאר מטפלים בפילטרים של המנדף, וכן בודקים גם את המפוח של המנדף ומנקים אותו היטב. הדבר מאפשר למנדב לבצע ספיקת עשן טובה הרבה יותר בהמשך ובעצם שומר על התפקוד היעיל שלו. רק זו לבדה סיבה טובה להקפיד על הניקיון של המנדף!

ומי מבצע את הניקיון של המנדף?

לרובנו אין ניסיון של ממש בביצוע ניקוי מנדפים עצמאי, וברור שזו מלאכה שיש לשמור עבור מקצוענים בלבד שיש להם ניסיון בתחום. אם יש לכם מטבח מוסדי, הניקיון של המנדף יתבצע כמובן בשעות שבהן המטבח סגור, כדי שתוכלו להשתמש בו שוב בהקדם.