ניקוי שטיחים בבתי מלון – מה אפשר ללמוד ממנו?

מתי לאחרונה התארחתם בבית מלון? מן הסתם, יצא לכם להסתובב במסדרונותיו של בית מלון בשנה או בשנתיים האחרונות, ויכולתם לשים לב שהשטיחים במקום הם לרוב נקיים ובעלי מראה רענן. השאלה היא כיצד משמרים בתי המלון על שטיחים נקיים על אף שהשטיחים הם קבועים מקיר לקיר, ועל אף היקף הפעילות וכמות האנשים המסתובבים במסדרונותיהם. ובכן, התשובה היא ששטיחים אלה עוברים לעתים תהליך של ניקוי שטיחים מקצועי, מה שמאפשר להפוך כל ניקוי לקל ומהיר, שאינו דורש לנתק את השטיח ממקומו, וזה בדיוק מה שאתם יכולים ורוצים ללמוד מבתי המלון עבור השטיחים בבית שלכם.

לניקוי שטיחים לחץ כאן

ניקוי שטיחים – תדירות הניקוי

בכל הקשור לתחום של ניקוי שטיחים, תדירות הניקוי הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר, ולא לחינם. הלכלוך אינו מפסיק להיצבר בתוך סיבי השטיח שלכם, ובכל רגע שעובר נצברים בתוכם אדי שמן בישול, לחות, אבק, ערפיח, לכלוך שאנחנו מכניסים הביתה מהרחוב וכדומה. ככל שתדירות הניקוי נמוכה יותר, כך אנו מאפשרים ללכלוך הזה ללכת ולהצבר, ללכת ולהתקשות וליצור קשר חזק יותר עם סיבי השטיח. ניקוי תדיר של השטיח יבטיח, לא רק שהשטיח ייראה חדש ורענן בכל עת, אלא שיהיה לרוב קל יותר לסלק ממנו את הלכלוך, ונוכל להימנע מהצורך להתמודד עם שכבות של לכלוך עקשני.

הסרת כתמים עקשנים

כתמים עקשנים היא סיבה טובה נוספת לביצוע ניקוי שטיחים בתדירות גבוהה, והסיבה לכך היא שעקשנותם של השטיחים נקבעת בהתאם לאורך הזמן בו הם שוהים על פני השטיח, ולא רק על פי סוג החומר שגרם להיווצרותם. כולנו מכירים את הסיטואציה בה מתעופפת לה טיפת רוטב היישר אל החולצה שלנו באמצע ארוחה מהנה. התגובה שלנו היא מיידית והיא כוללת חיפוש סמרטוט לנקות את הכתם, ולעיתים שילוב של חומרים זמינים שונים, בכדי להסיר את הכתם. אותו הדבר קורה גם בתחום של ניקוי שטיחים: כאשר השטיח סופג כתם מכל חומר שהוא, כדאי שהתגובה תהיה מהירה ושהניקוי יבוצע באמצעות החומרים המתאימים. אין המשמעות לכך שאנחנו חייבים לאתר כל כתם מייד עם היווצרותו, אבל ככל שנדאג לנקות אותו מהר יותר, כך תוגבל היכולת שלו להיטמע בתוך סיבי השטיח. ניקוי השטיח בתדירות גבוהה יכול להבטיח לנו יכולת התמודדות טובה הרבה יותר עם כתמים עקשנים בשטיח לאורך זמן ארוך מידי