רוב התיקונים של דודי שמש מופיעים בקיץ

אנשי מקצוע שעוסקים בתחום של תיקון דוד שמש מסמנים את הקיץ כתקופת העבודה העמוסה ביותר. מה הסיבות לכך ומה אפשר לעשות כדי למנוע את התקלות הנפוצות? הנה המדריך המלא

דוד השמש מועד לפורענות בימי הקיץ. למרות שהוא לכאורה אמור לפעול בשיאו בקיץ ובעקבות החשיפה הישירה לקרני השמש, דווקא התקופה הזו מעלה את הסיכוי לכך שנצטרך להזמין שירותי תיקון דוד שמש. בנוסף, יש לקחת בחשבון שרוב הדודים בישראל משולבים עם דוד חשמל. הקפדה על עקרונות תחזוקה נכונים יכולה להבטיח את תקינות הדוד בימים הקרים ובעיקר להאריך את חייו.

למה בקיץ יש סיכוי גבוה יותר לתקלות?

תיקון דוד שמש

הסיבה העיקרית לתקלות הנפוצות בדודי שמש בקיץ היא עליית הטמפרטורות. הטמפרטורה בתוך הדוד עלולה להגיע לחום גבוה של 50-70 מעלות, מה שיוצר לחץ בתוך הדוד ועשוי לגרום לו להתפוצץ. בימים חמים במיוחד יש להימנע מלהדליק את דוד החשמל בצורה בלתי מבוקרת ותמיד כדאי לבצע בדיקה של תקינות התרמוסטט.

המלצה לא פחות חשובה לתחזוקה נכונה של דוד שמש בקיץ היא לסגור את ברז המים הראשי במקרה של יציאה מהבית לכמה ימים. אם הדוד לא בשימוש ומצטברים בתוכו מים חמים, התוצאה עלולה להיות התנתקות של הצינורות מהמחברים והצפה. אם במקרים כאלה הדוד גם מתפוצץ, העלות הממוצעת לתיקון עשויה להגיע לאלפי שקלים ואליה יש להוסיף את הנזקים שנגרמים לציוד, למבנה ולרכוש.

כך תחסכו על תיקון דוד שמש

תחזוקה שוטפת של דוד שמש אחת לשנה תמנע את רוב הצרות שמלוות את תקופת הקיץ. באותה הזדמנות ניתן להקפיד גם על כללי המפתח הבאים:

א. בדיקת תקינות – מלבד התרמוסטט, התפקיד של אנשי מקצוע בתחום של תיקון דוד שמש הוא לבדוק את מצב גוף החימום ואת כמות האבנית שהצטברה עליו. ניתן גם לבדוק את יציבות קולטי השמש ולנקות אותה כדי לשפר את הקליטה.

ב. החלפת דוד – במקרים קיצוניים של תקלות שחוזרות על עצמן אין ברירה אלא להחליף את הדוד. מומלץ לקבל כמה חוות דעת שונות לפני שמבצעים את ההחלפה ולא להתפתות להצעה הראשונה שמונחת על השולחן. ברוב המקרים תוכלו לחסוך בהוצאות באמצעות תיקון דוד שמש והחלפה של גוף החימום, התרמוסטט או הערכה החשמלית בלבד.

ג. התאמת נפח הדוד – הקיץ הוא גם הזדמנות מצוינת להתאים את נפח הדוד לצרכי המשפחה. זכרו שאדם בוגר צורך בממוצע כמות של 40-50 ליטר מים ח מים ביום, לכן התאמה של נפח הדוד תחייב חישוב של מספר הנפשות. בצעו את ההתאמה וחסכו בהוצאות על תחזוקה של דוד גדול או קטן מדי.

לסיכום, יש הרבה דברים שניתן לעשות כדי להימנע מהצורך בשירותי תיקון דוד שמש. בצעו את ההנחיות בהקדם ותעברו את הקיץ בשלום.