תפוקה יומית ועמידה בזמני הקידוח

 

כל פרויקט גדול מתחיל מקידוחים רבים. הקדיחה נועדה כדי לספק יסודות חזקים למבנה בין אם מדובר במבנה מגורים, בגשר או במגדל. הקידוחים מתבצעים על ידי חברות שונות שמבצעות את העבודה בצורה יעילה ומקצועית. אחד מהפרמטרים החשובים ביותר הא עמידה בזמני הקידוח שיכולים לעכב את כל הפרויקט.

לאלו צרכים מבצעים קידוחים?

עבודות קדיחה הן עבודות חשובות מאוד שמהוות את ההתחלה והבסיס של כול פרויקט. הקידוחים מתבצעים ברחבי הארץ גם כשמדובר על מבנים ציבוריים וגם כשמדובר על בניה פרטית ולמרות שחלק גדול מהקדיחה מתבצעת בבנייה רוויה של יזמי נדל"ן גם כשמקימים בית פרטי יש צורך בקדיחה איכותית ועמוקה שתהיה הבסיס להמשך הבנייה. קידוח חזק יכול לאפשר הקמה של קומות נוספות בצורה בטוחה כאשר יש חשיבות גדולה גם לעמידות הבניין ברעידות אדמה, סופות וכמובן חבלות חיצוניות בין אם מדובר על טרור או כלי רכב שעלולים לערער את הבניין במקרה ויפגעו בו.

תפוקה יומית ועמידה בזמני הקידוח

  • כל חברת קידוח חייבת לעמוד בזמנים שהוצבו לה. בגלל הקדיחה מתבצעת בתחילת הפרויקט ומהווה חלק עיקרי בו יחד עם תנאי הכרחי להמשכו, אי עמידה בזמנים יכול להיות מלווה בפגיעה כספית קשה בפרויקט יחד עם עיכוב של כל בעלי המקצוע האחרים. כשמדובר בבניין דירות גדול זה אומר שכמה עשרות משפחות לא יקבלו את המפתח לדירה החדשה שהם בזמן וכולם יצטרכו לקבל פיצויים, כשמדובר בגשר או במבנה ציבורי ההשלכות יכולות להיות גדולות א, יותר וכמובן שגם השם של הקבלן ושאר החברות שקשורות בפרויקט נפגע.
  • תפוקת קידוח יומי מסמלת על כמות הקידוחים שהחברה מסוגלת לבצע והעומק הנדרש. כשמדובר בבניינים גבוהים מאוד יד צורך קדיחה רצינית שמגיעה לכמה עשרות מטרים בתוך האדמה. בימינו יש מקדחות גדולות שמגיעות עד לעומק רב ביותר אך כל שלבי הקדחה הרבה יותר מסובכים ממה שנדמה לנו. לא מדובר רק על קדיחה עד לעומק הנדרש אלא תיחום היסודות וביסוס חזק שלהם בקרקע מה שיכול לארוך זמן.
  • החברה שמבצעת את הקדיחה חייבת לעמוד ביעדים שהוצבו לה. במידה והחברה לא מסוגלת לעמוד ביעדים אלו היא צריכה להודיע על כך כבר באותו הרגע ולא להתחייב ליעדים שאינם ברי השגה נוכח הציוד שלרשותה, כוח האדם וכמובן גם המקצועיות שלה. חשוב לזכור שקדיחה נכונה ומקצועית אינה מושגת רק באמצעות כוח אדם מנוסה ולא רק באמצעות ציוד קידוח מתקדם אלא שילוב של שניהם יחד עם עבודה נחושה ומתמידה.

הכרה של סוג הקרקע

חברת הקידוח חייבת להכיר את כל סוגי הקרקע כדי לספק עבודה שעומדת ביעדים בזמן. יש הרבה סוגי קרקעות ולא כולן יהיו יבשות באותה מידה, חלק ידרשו ציוד מתקדם או סוגי קידוח שונים שיכולים לארוך יותר זמן מאדמה נוחה לקדיחה. חשוב מאוד שלפני שחברת הקדיחה מבצעת תיאום ציפיות עם מנהלי הפרויקט היא תבין את סוג הקרקע ותבין מה נדרש ממנה לסיום תפקידה בפרויקט וזה כולל ניהול כוח אדם בצורה נכונה וכמובן הקצאה של מכשור מתאים ומכונות קדיחה שתמיד ינכחו ויבצעו את העבודה גם כשאחת מתחממת או אחת מתקלקלת.

לצפות את הבלתי מתוכנן

כדי לעמוד בכל היעדים ובתפוקת הקידוח היומית יש צורך לקחת מרווח ביטחון של כמה ימים לפחות כאשר יש חברות שבפרויקטים גדולים מתכננות את היעדים שלהם לטווח מאוחר יותר של כמה חודשים ממה שהן באמת מסוגלות. זאת כדי להבטיח את העמידה ביעדים מול הרשויות הציבוריות או הלקוחות הפרטיים שלה. יש הרבה אירועים בלתי מתוכננים כמו שביתות, תקלות ביצועיות ובעיות מנהליות כך שהכנה לכל המאורעות האפשריים האלו תביא לעמידה ביעדים בכל מצב.