ערכת CRM שהיא בעצם ראשי תיבות של Customer Relation Manager היא בעצם מערכת ניהול קשרי לקוחות. מדובר מערכת שחשוב שתהיה לכל עסק, קטן או גדול. בעיקר כאשר הוא מתפתח ורוצה להתפתח עוד. מערכת זו מאפשרת לכל בעלי העסקים בכל תחום שהוא לנהל את כל הלקוחות שיש להם, פוטנציאליים, מתעניינים, קיימים ומועדון לקוחות.
איך תדעו לבחור מערכת CRM מתאימה נוחה ומובילה לעסק שלכם?
איך תדעו איזו מערכת הכי משתלמת ולא תיפלו בפח?
בכדי להחליט איזו מערכת מתאימה עבור ההתנהלות של העסק שלכם צריך שתדעו מראש את הגודל של העסק, מספר האנשים שישתמשו במערכת והייעוד שלה- מעקב בסיסי אחר לקוחות או גם מכירות רלוונטיות. זה השלב הראשון בבחירת המערכת.
השוק העסקי מלא בכל מיני סוגי מערכת CRM שונות ודומות ומציע פתרונות רחבים ומקיפים לבעלי עסקים שרוצים לעקוב אחר העבודה שלהם בצורה מסודרת ולנהל את קשרי הלקוחות שלהם על הצד הטוב ביותר.
מכיוון שיש כזה היצע קשה לעיתים להתאים את המערכת לארגון מצד אחד, מצד שני ישנן הרבה אפשרויות לבחור מתוכן והתחרות בין החברות השונות מוזילה את העלויות.
לאילו נתונים יש לתת את הדעת כאשר בוחרים מערכת CRM לעסק?
אם הגעתם לשלב בעסק בו אתם צריכים מערכת שתעקוב אחר ההתנהלות וקשרי הלקוחות שלכם זה אומר שאתם במקום טוב ובמצב טוב אז כל הכבוד.
רגע לפני שאתם מקבלים החלטה חשובה שתשפיע על המשך ההתנהלות שלכם, ורגע לפני הוצאה שהיא גדולה משמעותית בעיקר בשלבי צמיחה של עסק,
קבלו כמה דגשים לסיוע בבחירת מערכת CRM לעסק:
- מערכת גמישה ומהירה ליישום- בעיקר אם לא רק אתם משתמשים בה אלא כמה אנשים וכל אחד בעל ידע ויכולת טכנולוגית אחרת- כדאי שלכולם יהיה קל וברור מה ואיך לבצע והבנה קלה של המערכת.
- עלויות אחזקה הוגנות- הן לא חייבות להיות מאוד נמוכות אבל הן כן חייבות להיות הוגנות ומתאימות למה שהמערכת מציע
- מערכת שמאפשרת פיתוח של תוכנות אחרות וגדילה והתפתחות עם הצרכים של החברה תוך כדי פעילות ושימוש
חשוב מאוד שתבצעו השוואת מחירים של כמה חברות שמשווקות את מערוכת CRM מכיוון שלרוב מדובר באותה מערכת עם שינויים קלים ולכן כדאי שתבדקו גם עלויות ושירות.
כמו כן חשוב ביותר שהמערכת תתאים לצרכים המיידיים של העסק וגם תוכל להתאים את עצמה לצרכים התפעוליים העתידיים של העסק ולא תמצאו את עצמכם כל שנה רוכשים מערכת CRM חדשה בכדי להתאים אותה לקצב ההתפתחות והגדילה שלכם.