כאשר משיקים מוצר או שירות חדש, או לחילופין מקימים חברה חדשה ורוצים שקהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יכיר אתכם ויחבב אתכם, עליכם לערוך קמפיין שיווקי ממוקד שימתג אתכם שאתם רוצים. אחת הדרכים היעילות להגיע לכך היא באמצעות מוצרי קידום מכירות – מוצרים הניתנים כמתנה עבור קידום המוצר או חשיפה ראשונית לעסק ולשירות החדש. אז איך עושים את זה נכון?
כולם נהנים ממוצרי קידום מכירות
חלוקת מוצרי קידום היא אסטרטגיה שיווקית שמתאימה כמעט לכל עסק, אירוע ומטרה. רשימת מקבלי המתנות היא ארוכה ומגוונת: החל מלקוחות הקצה והקהל הרחב ועד לספקים, שותפים עסקיים ועובדים– מוצרי קידום מכירות משרתים את כולם וכל עסק ירוויח תועלת רבה מחלוקת מוצרי קידום לגורמים האלו.
ככלל, מוצרי קידום מכירות נועדו לחזק את המותג שלכם, להגביר את ההזדהות והאהבה כלפיו וכן להשריש את חוויית הקנייה או השירות אצל הלקוחות שלכם. על כן, קיימים מגוון רחב של ערוצים להעברת המסר השיווקי הזה.
מתי משתמשים במוצרי קידום מכירות?
כאמור, קיימות מגוון הזדמנויות ומטרות לשימוש במוצרי קידום מכירות. מדובר, למעשה, במהלך שיווקי לכל דבר – חיזוק המותג שלכם באמצעות פעולות ממוקדות, בצורת חלק אחד מתוך אסטרטגיה שיווקית כוללת. אז באילו מקרים משתמשים במוצרי קידום מכירות באופן המיטבי ביותר?
- אירועי השקה:
אירועי השקת מוצר חדש, סרט או אפילו מסעדה. במהלך האירוע, הרבה פעמים מחלקים מתנות לאורחים הרבים. על-פי רוב, המתנות יהיו ממותגות. (אך לעתים גם לא) כאשר מדובר במתנות לקהל רב, המתנות יהיו לרוב פשוטות וזולות, עם מסר ברור: אנחנו חושבים על הלקוחות שלנו.
- דיוור ישיר:
לרוב מדובר במתנות המיועדות במיוחד ללקוחות החברה הרשומים ככאלו. המתנות נשלחות בדוא"ל בצורת קופון או הנחה, ומיועדים בלעדית לחברי המועדון או הלקוחות. דיוור ישיר נחשב לדרך יעילה ואפקטיבית במיוחד לחיזוק המותג בקרב הלקוחות שלכם.
- נקודות חלוקה:
נפוץ במיוחד בהשקת מוצרים חדשים שניתן לחלק דוגמיות שלהם (מאכלים, בשמים וכו'). בדרך כלל מדובר בדוכנים עם דיילים הממוקמים בנקודות אטרקטיביות כמו סופרים ומרכזי מסחר.
כיצד מפיצים מוצרי קד"מ?
מלבד רכישת או ייצור מוצרי קד"מ הקידום בפועל, חשוב לתת דגש על אופן החלוקה והפקתה. נדמה כי השיטות המסורתיות הפכו מיושנות וחברות רבות מנסות לחדש כל העת ולייצר גימיקים ורעיונות יצירתיים חדשים, על מנת שאלו יתפסו את תשומת לבם של הלקוחות והקהל באופן מיטבי – ובסופו של דבר ישרתו את מטרת-העל, קידום המכירות.
כמו-כן, ההגעה אל הלקוח מהווה אתגר בפני עצמו, ומומלץ לתת דגש על הלוגיסטיקה הכרוכה בכך. על כן, ההמלצה היא לשכור את שירותיהם של חברה בעלת ניסיון, ידע וכלים מתאימים לביצוע המשימה באופן המקצועי והיעיל ביותר.
בעל עסק, מעוניין בהשקת קמפיין וזקוק למוצרים לקידום מכירות, כאלו שיעשו את העבודה? אל תתפשר על בינוניות! נתיב מדיה תעיף אותך קדימה עם מוצרים, רעיונות ואירועים שיביאו את העסק שלך לגבהים חדשים. לפרטים נוספים, ייעוץ והכוונה, צרו קשר בטלפון או באתר>>