מהם היתרונות של סינון אתרים?

האם אתם בעד סינון אתרים, או שאתם מהליברלים אשר טוענים כי סינון אתרים פוגע בזכות הבחירה שלכם? לא משנה מאיזה צד של המתרס אתם, אין עוררין על כך שהרשת, עם כל התועלות שהיא מביאה, עלולה להיות אף מקום מסוכן (ראו מקרה אופיר רחום ומקרים נוספים). לפני שאתם מגבשים דעה, הנה מספר נתונים שחשוב שתדעו.

ילדים חשופים ועובדים המבזבזים זמן

ועדה שהוקמה לצורך בדיקת הנושא, גילתה כי כ-60% מבני הנוער בגילאים שבין 9 ל-15 נחשפים (או שנחשפו) לתכנים פורנוגראפיים המוגדרים כ"קשים". למעלה מ-47% אחוז מאותם ילדים גולשים בחדרם הפרטי, ללא השגחת הורה או מבוגר. אולם, לא רק ילדים חשופים להשפעות רשת האינטרנט ועלולים להיפגע מגלישה לא מבוקרת, אלא גם הפרודוקטיביות בבתי עסק וארגונים. מסקר שנערך על ידי Harris עבור CareerBuilder וכלל יותר מ-5,000 משתתפים, עולה כי כ-24% מהנשאלים עוסקים לפחות שעה ביום בקריאת מיילים פרטיים, 39% ממבזבזי הזמן גולשים באינטרנט, 38% משוטטים ברשתות חברתיות (המספרים חופפים, מאחר וישנם עובדים שמבזבזים את זמן העבודה שלהם ביותר מדרך אחת).

גולשים בעבודה? רצוי שלא

מובן מאליו כי הזדעזעתם מהנתונים הנוגעים לגבי גלישת ילדים, אבל אם עדיין מעסיקה אתכם השאלה: למה למנוע ממבוגרים גישה לאתרים מסוימים? הנה התשובה: עד כמה שהדבר עלול להרתיח אתכם, שעות העבודה של העובדים אמורות להיות מנוצלות (למעט, כמובן, הפסקות מוסכמות) לצורך יצירת תפוקה וקידום מטרות הארגון, ולכן, ניצול כלי (כאינטרנט) העומד לרשותו לצרכים שאינם כאלה, הינו פגיעה באמון של המעסיק ונחשב להפרה של תנאי ההעסקה. גם אם חלק מהארגונים אינם מקפידים על כך או אינם מנטרים את הפעילות שלכם ברשת בעת העבודה, אין זה אומר כי כך נכון לנהוג.

יתרונות מוחשיים

עד כאן, עסקנו ברמה האתית וביחסי עובד-מעביד, אולם, סינון אתרים, לעיתים קרובות, משרת את הארגונים גם ברמות אחרות: סינון כזה מאפשר מניעת כניסה לאתרים זדוניים ידועים, אשר חושפים את רשת המחשוב הארגונית לאיומי אבטחה שונים. הפעלת מערכת סינון תכנים (לצד גיבוש נהלים ארגוניים הנוגעים לכך) אף מהווה דרך יעילה להתוויית גבולות של מותר ואסור, אשר מסייעים ליצירת רוח ארגונית ומחזקים את תדמיתו של הארגון כארגון בעל ערכים.

רוצים לדעת יותר? שאלו את ספק האינטרנט שלכם.