הדרך שבה אנו מתקשרים במקום העבודה היא חלק בלתי נפרד מהתדמית שלנו. בעידן שבו אנו חיים יותר ויותר מקומות עבודה, עסקים וארגונים פועלים גם בשפה האנגלית במגוון של מישורים והיבטים. למשל, יש חברות שנמצאות בקשר מתמיד עם לקוחות וחברות נוספות מחוץ לגבולות ישראל מה שמחייב את עובדי החברה לא רק לדעת לדבר באנגלית ברמה גבוהה, אלא לשייך את אוצר המילים שלהם לפעילות העסקית הספציפית שבה הם עוסקים בחיי היום יום שלהם.
דוגמא ללמה צריך אנגלית עסקית בחיי היום יום שלנו
ניקח בתור דוגמא חברה ישראלית המייצרת ציוד רפואי ומשווקת אותו בכל רחבי העולם. העובדים של החברה, בין אם זה העובדים במערך השיווקי שלה, בין אם זה העובדים במחלקת שירות הלקוחות ובין אם צוות ההנהלה, חייבים לדעת את המושגים הבסיסיים והמקיפים הקשורים באופן ספציפי לתהליך הייצור של המוצרים השונים, לפעילות העסקית, להכיר כל מוצר ומוצר באנגלית ולהבין גם את התהליכים שמתקיימים בתוך ומחוץ לחברה. הרעיון הוא לא רק לדעת, אלא גם להיות מסוגלים להעביר את המידע הזה החוצה.
האנגלית העסקית היא אנגלית שבאה לשרת אותנו בהתאם לתחום שבו אנו עוסקים. דוגמא נוספת קשורה דווקא ללימודים. למשל, סטודנט לתואר ראשון בוטרינריה או במדעי המחשב, חייב להכיר את המושגים באנגלית הקשורים לתואר שלו ועצם הידיעה, תהפוך את תהליך הלמידה שלו להרבה יותר קל ויעיל במהלך השנים.
בנוסף, לימוד אנגלית עסקית עוזר לנו גם בדברים נוספים כמו למשל איך להציג את עצמנו, איך להציג את הקולגות שלנו במקום העבודה, איך לדבר על הארגון שלנו, איך לקיים שיחת חולין, איך לכתוב או לערוך מיילים ומצגות ואיך לשווק את העסק החוצה לסביבה חיצונית בינלאומית.
אנגלית עסקית ליצירת קשרים חדשים
הרבה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו בכל מיני אירועים עסקיים כמו למשל כנסים או השקות מוצר. באירועים מהסוג הזה יש ערבי קוקטייל וזה נהוג גם אצלנו כאן בישראל. אחת המטרות של האירועים הללו מבחינה עסקית היא ליצור קשרים חדשים. ברגע שהאנגלית בתחום העסקי שלנו ברמה גבוהה, זו הזדמנות מופלאה לעשות את זה. יש כל מיני דרכים שאפשר לעשות את זה.
בדרך ישירה או בדרך עקיפה. או שאנחנו מציגים את עצמנו ממש עם השם שלנו והתפקיד שלנו או שאנחנו בעצם יוצרים סיטואציה שבה אנחנו מספרים לאדם שעומד מולנו שאנחנו לא חושבים שפגשנו אותו בעבר וככה בעצם מייצרים שיחה. יצירת היכרויות חדשות דרך אנגלית עסקית היא אחת הדרכים היותר טובות לחשוף את עצמנו לכמות גדולה של אנשים, ליצור קשרים עסקיים וכך למנף את הפעילות העסקית שלנו גם בארץ וגם בחו“ל.
לסיכום, שווה להשקיע בלימוד וידיעה של השפה האנגלית בהיבט העסקי שלה בין אם זה באמצעות קורסים ובין אם מדריך שילווה את העובדים שלנו בתהליך הלמידה בתוך החברה.