עסק גדול, לא משנה באיזה תחום, תמיד ימצא את הכלים והמקומות לפרסם את עצמו. הוא יכול לפרסם את עצמו בערוצים המסחריים, בעיתונות הכתובה, שלטי חוצות, רדיו, אינטרנט. התקציב שלו, לרוב, מאפשר לו לפרסם את עצמו במקומות שונים ובצורות מגוונות.
עסק קטן לעומת, צריך לברור היכן לפרסם את עצמו, הוא לא יכול לעשות את זה בכל מקום, באופן טבעי, מאחר ואין לו תקציב לכך. הוא לא יכול להרשות לעצמו לפרסם את עצמו במקומות בהם הוא יזכה לחשיפה נמוכה או לחשיפה לא ממוקדת, כי זה לא יועיל לו. אז מה הפתרון? לחפש כלים ואמצעים לחשיפה ממוקדת, רלוונטית, במקומות הנכונים. כאן אנחנו נכנסים לעבודה.
משרד נטוורק טיים, הוא משרד בוטיק של פרסום דיגיטלי אשר מתמחה בקידום עסקים קטנים בפלטפורמות שונות. הפרסום שאנחנו מתעסקים בו מתבצע באינטרנט, אך אנחנו דואגים לבצע אותו בפיזור נרחב תוך שימוש בזירות שונות ברשת, על מנת שהלקוחות שלנו ייהנו מחשיפה אופטימאלית. הן מבחינת מיקוד הגולשים שנחשפים אליו והן מבחינת זמן ומקום.
לפני שנסביר איפה עסקים קטנים אמורים לפרסם את עצמם וכיצד, חשוב להבין את הכוח של הפרסום באינטרנט. יותר ויותר מחקרים וסקרים מראים, שהציבור צורך את מרבית המידע שלו דרך האינטרנט. בוודאי כשמדובר בצעירים. העיתונות הכתובה היא כבר לא פקטור, והטלוויזיה המסחרית מאבדת מכוחה. רוב הציבור מבלה את מרבית זמנו בגלישה, בין אם זה דרך מחשבים ניידים ונייחים ואם זה דרך מכשירים סלולאריים. לכן רק מי שמפרסם באינטרנט, יכול להצליח.
היכן נכון לעסקים קטנים לפרסם את עצמם
כאמור, לעסקים קטנים יש תקציב נמוך יותר מאשר עסקים גדולים ולכן הם צריכים לדעת כיצד לחלק את עוגת הפרסום בצורה נכונה. שני החלקים העיקריים לפרסום ברשת, הם פרסום בגוגל ופרסום בפייסבוק.
פרסום בגוגל, מתבצע דרך קידום אורגני של האתר, כלומר קידום במנוע חיפוש על פי כללים מוגדרים שמטרתם להביא את האתר למקומות הראשונים בביטויים רלוונטיים לעסק. פרסום בגוגל מתבצע גם דרך קידום ממומן, קרי פרסום בכסף. מדובר על פרסומות שמופיעות במנוע החיפוש ובאתרים המקושרים לרשת הפרסום של גוגל.
קידום זה הוא רלוונטי, מאחר וגוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בעולם ודרכו מרבית האנשים מחפשים אתרים. הם עושים את זה דרך ביטויים מסוימים שזוכים לחשיפה יותר מביטויים אחרים. כל תהליך הפרסום מתבסס על אותם ביטויים, אשר אנחנו בחברה עושים מחקר בשביל לגלות מה הם ועליהם אנחנו עובדים.
פרסום בפייסבוק נעשה בשני כלים, דרך עמוד עסקי שמטרתו להציג את העסק וכל מה שהוא עושה, בנוסף לפרסום ממומן, אשר נעשה באופן ממוקד על קהל ספציפי שאנחנו מגדירים. קהל זה נבחר בקפידה על פי מאפיינים שיכולים להתאים ללקוחות שלנו.
כך עסקים קטנים זוכים לחשיפה גדולה ולהצלחה גם בתקציב פרסום נמוך.