איך למצוא מכון CBT מאושר?

CBT הוא טיפול באמצעות פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית. באמצעות שיטות טיפול מיוחד המבוססות אמון בין המטופל למטפל, מעניק המטפל כלים למטופל המסייעים בטיפול במצבו הרגשי. כיום משתמשים בCBT לטיפול בבעיות רבות, החל מהערכת עצמית נמוכה, דרך דיכאון, אובדן, הרגשה של חוסר מיצוי, טראומות, קשיי קשב וריכוז ועוד. אנשים בכל גיל מטופלים באמצעות CBT ומחקרים רבים הוכיחו את יעילות השיטה. כמו כן מטפלים באומנויות, יועצים חינוכיים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים ואחרים – עושים שימוש בCBT כדי לשדרג את שיטות הטיפול שלהם ולספק את הכלים הנכונים למטופלים.

איך נמצא מכון CBT מקצועי ומאושר?

המכון צריך להיות בראש ובראשונה מכון מוכר ומאושר לטיפול פסיכולוגי ומובל על ידי צוותים מקצועיים שעברו הכשרה והסמכה מקצועית בתחום ממכון אקדמי מורשה. כמו כן אתם רוצים לבדוק את צוות המרצים המלמד CBT במידה ואתם רוצים ללמוד במכון את טכניקת הטיפול הזו והכשרה מקצועית שלה. כדאי לבדוק עם המכון עצמו שיש לו אישורים מטעם משרד החינוך לטובת הסמכה מקצועית בתחום טיפולי זה כידי שההכשרה המקצועית אכן תהיה תקפה במכון בו אתם הולכים ללמוד.

לימודי CBT במכון פסגות:

מכון פסגות נחשב למכון המוביל בישראל ללימוד וכן לטיפול בCBT. המכון מארח אלפי מטופלים מדי שנה במגוון רחב של מצוקות אישיות ונפשיות שהם מתמודדים עמם ומגיעים כדי למצוא פתרונות על ידי צוות המומחים של פסגות. במכון ניתן למצוא צוות מקצועי ברמה הגבוהה ביותר ועם ההכשרות המקצועיות המתאימות עם התמחות בסוגים שונים של מצוקות וצוות אחר המתמחה בחתכים מסוימים של האוכלוסייה (לדוגמה מטפלים המתמחים בילדים, אחרים בגיל הזהב וכו').

במסגרת לימודי CBT במכון פסגות ניתן לשדרג את קשת הכלים המקצועיים עמם אתם מסייעים ללקוחותיכם. תוכלו לסייע לכם בטיפול בבעיה והקניית כלים להתמודדות, תוכלו לסייע לעצמכם לזהות מהר יותר את הסימפטומים לבעיה ועוד. טיפול באמצעות פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגות יכול לסייע במקרים רבים כמו טראומה, פוסט טראומה, דיכאונות, הפרעות קשב, בעיות חברתיות, בדידות, אובדן ועוד. הטיפול נמצא אפקטיבי גם עבור ילדים וגם עבור מבוגרים.

מדוע חשוב לעבוד עם מכון מורשה?

עבור המטופל – המטופל רוצה לדעת שהוא מטופל על ידי צוות מקצועי שעבר הכשרה מתאימה ולא על ידי אנשים שלמדו הכשרה מקצועית אחרת ומספקים כביכול טיפול CBT. לטיפול CBT יש את ההליך הייחודי שלו שבו המטופל הוא במרכז, הכלים להתמודדות מגיעים במהרה ואלה מותאמים באופן אישי אל המטופל ולא מחייבים את המטופל להתאים את עצמו לנורמה או מסגרת קיימת.

עבור המטפלים – המטפלים השונים: עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מחנכים, יועצים חינוכיים ואחרים – חשוב לדעת שההכשרה המקצועית שהם עוברים היא לא רק נכונה ומאומתת אלא שגם התעודה שיקבלו בסוף תהיה קבילה במקומות עבודה שונים וכן בהכשרות מקצועיות נוספות שיעשו בהמשך.