למה לבחור בחברת תיווך ולא במתווך בודד

אחד ההבדלים הגדולים בין ישראל לשאר העולם בתחום הנדל"ן הוא אחוז העסקאות שנסגרות על ידי סוכן נדל"ן לעומת אחוז העסקאות שנסגרות מול חברת תיווך. בעוד שבאירופה ובארה"ב יותר מ-90% מעסקאות הנדל"ן נעשות באמצעות מתווכים, בישראל המספרים נעים סביב ה-40%. אחת הסיבות האפשריות למצב זה היא התדמית שנוצרה לסוכן הנדל"ן הישראלי במשך שנים, של טיפוס חלקלק למדי.

לפער בין חברות התיווך לבין המתווכים הבודדים ישנן עוד כמה סיבות:

  • לפירמות התיווך הגדולות יש יכולת לספק הכשרה מקיפה לסוכנים חדשים. הכשרה זאת נמשכת שבועות רבים, ומתבצעת בצמוד למנהלי הסוכנות ולסוכנים ותיקים, מה שמכניס אותו לעולם התיווך בצורה חלקה כאשר כבר יש לו ניסיון מעשי.
  • סיבה נוספת היא שחברת תיווך יכולה להרשות לעצמה להיות בררנית בסוכנים שהיא מעסיקה, לוודא שהם למדו את המקצוע ושיש להם דיפלומה, להשקיע בסוכנים שלהם ולהעביר אותם הדרכות קבועות על תכנים רלוונטיים.
  • חברת תיווך גדולה יכולה לתמרץ את העובדים שלה על ידי הצבת יעדים ומתן בונוסים על הגעה ליעדים אלה. ישנן אפילו חברות תיווך שלא מסתפקות בהצבת יעדים אלה אלא גם קובעות מראש לסוכנים טבלת יעדים שנתית, על פי טווח ההכנסה השנתי רצוי. בעזרת טבלה זו המנהל גוזר לאחור את הפעולות שסוכן צריך לעשות ובנוסף עורך פגישת עבודה שבועית עם כל סוכן, לבדיקת הביצועים ולקביעת היעדים השבועיים. מדובר ב"בוסט" משמעותי למוטיבציה של סוכני בחברות נדל"ן גדולות להשיג ללקוחות שלהם את מבוקשם במהירות וביעילות.
  • בעוד שמתווך בודד יכול להתמחות באזור מסוים בארץ, חברת נדל"ן גדולה שמעסיקה מספר רב של סוכנים מחזיקה סניפים במקומות שונים בארץ יכולה לעזור ללקוחות למצוא סוגים רבים של נכסים באזורים שונים בארץ. כך הם יכולים גם להפתיע את הלקוח ולהציע לו איזורים שהוא לא חשב עליהם בכלל אבל נמצאים בתנופת בניה או אכלוס ובמחיר אטרקטיבי. 
  • כמו של חברת תיווך בתל אביב יש מספר רב יותר של סוכנים, יש לה גם מספר רב יותר של לקוחות. גם הסוכן היחידני הכי טוב בעולם לא יכול להחזיק מעל לכמות מסוימת של לקוחות. לעומת זאת חברת התיווך הגדולה יכולה להגדיל את מאגר הלקוחות והנכסים שלה על ידי קבלת מתווכים חדשים לעבודה. מכיוון שיש לה מספר רב גדול של נכסים ולקוחות, היא חוסכת המון זמן ללקוחות שלה. נכסים נמכרים יותר מהר מכיוון שהם מוצגים לכמות גדולה של רוכשים פוטנציאליים, ולקוחות שמחפשים לקנות נכס נחשפים להרבה יותר נכסים פוטנציאליים. 

לסיכום:

בבואכם למכור או לקנות נכס, ישנן מספר סיבות לבחור בחברת תיווך גדולה על פני סוכן נדל"ן. היכולת להביא יותר קונים לנכס שלכם, היכולת לשקיע בסוכנים שתמיד יהיו מקצוענים ומעודכנים, היכולת להכיר יותר אזורים בארץ ובחוץ לארץ הן רק כמה מסיבות אלה. והכי חשוב, בהצלחה!