מרזבי פח – יתרונות וחסרונות

 

כך למשל, מי גשם הנם אלמנט טבעי שיכול להצטבר ולפגוע בבית אם לא נשלטים במידה כלשהי על-ידי מרזבים. ישנם סברות רבות אודות מרזבים, אשר גורמות לדיירים רבים לבצע טעויות בבחירת המוצר הרצוי. מובן כי בדיקה מעמיקה אודות סוגי המרזבים השונים עשויה לחסוך עלויות. עם זאת, רצוי לא להמעיט בערכו של המרזב, שכן התקנה לא נכונה או הימנעות מקנייה של מרזב תגרום לבעיות גדולות בעתיד. הבעיות הללו יביאו נזקים פוטנציאליים שיצריכו מהדיירים להוציא כספים רבים על מנת לתקן את הבעיות. על כן, חשוב להיוועץ עם מומחים בתחום, לקבל המלצות על בתי עסק ייחודיים בעולם זה ולרכוש מרזב מתאים לבית.

מרזבי פח אורנים מרזבים

מרזבי פח אורנים מרזבים

במידה ונשקלת האפשרות לקנות מרזבי פח לבית, חשוב מאוד להבין את היתרונות כמו גם את החסרונות בקניה שכזו.

  • במידה ומותקנים כראוי, למרזבי פח יש תוחלת חיים ארוכה. המרזב מסייע בניקוז ובאטימת מים ועמיד בפני רוחות חזקות ותנאי מזג אוויר קשים. בנוסף, מרזבי פח עמידים בפני מזיקים שונים. זמן האחריות למרזבים הנו שונה מחברה לחברה, אולם ניכר כי הוא נע בדרך כלל בהפרשים גבוהים בהרבה ממוצרים סטנדרטיים אחרים שרוכשים בחנויות.
  • המשקל הקל יחסית של מרזבי פח מאפשר תמרון בהתקנתם ובהצבתם בבית. מרזבים מסוימים ניתנים להתקנה ללא מאמצים רבים (כמו שבירה או הסרה של חלקים מסוימים). בעל מקצוע מנוסה יכול להתקין מרזבי פח במהירות גבוהה.
  • למרזבי פח יש עמידות בפני גלי חום. הדבר מסייע בין השאר לחיסכון באנרגיה. כמו כן, המרזב הללו נחשבים לאמינים מבחינה תפקודית ומבוקשים מאוד בעולם הבנייה.
  • מרזבי פח, על אף עמידותם הגבוהה יחסית בפני תנאי מזג אוויר שונים, נחשבים לפחות עמידים מאשר חומרי נחושת. בנוסף, על היתרונות במשקלם הקל – יש הרואים בכך חסרון, שכן העמידות של המרזבים נפגעת עוד יותר עקב חוסר יציבות.
  • מרזבי פח זקוקים לתחזוקה שוטפת. זאת, על מנת למנוע מצבי קורוזיה. הניקיון שלהם הוא חשוב ביותר. התחזוקה אינה כה קשה, והתמדה בה תמנע מצבים בהם יהיה צורך להחליף את המרזב.