סוגים של מסורים לשימוש ביתי

השוואה בין סוגים שונים של מסורים היא תנאי לשימוש ביתי מוצלח. את ההצלחה של שימוש ביתי מודדים בפרמטרים של יעילות, ביצועים, בטיחות ומחיר וניתן גם להשוות בין הדגמים על פי המלצות של חברים ובני משפחה. בניגוד לאנשי מקצוע שמכירים מקרוב את התחום ויודעים לבחור מסור על בסיס הניסיון שלהם, בשימוש ביתי מדובר בדרך כלל על מערכת שיקולים אחרה לגמרי.

עם זאת, יש גם פרמטרים אובייקטיביים שבהם ניתן להשתמש כדי לבחור מסור לשימוש ביתי. אם בוחרים להשעין את ההחלטה הסופית על פרמטרים כאלה, מתייחסים בעיקר אל הנושאים הבאים:

א. קוטר הלהב – אפשר להתאים את המסור לצרכי המשתמשים באמצעות בדיקה של קוטר הלהב. את קוטר הלהב נהוג למדוד באינטשים והמידע הזה מפורסם על גבי האריזה מתוך נתונים שמועברים על ידי היצרן.

ב. מקור מתח – בשימוש ביתי יש משמעות גדולה לשאלה מה מקור המתח של המסור. ברוב המקרים, אנשים פרטיים יעדיפו מסור נטען – בעוד אנשי מקצוע לא יתפשרו על ההספק של מסור עם כבל חשמל.

ג. משקל – מערכת השיקולים של בחירת מסור עגול או מסור רגיל לבית פרטי שונה כאמור מזו של אנשי מקצוע. בפועל, זה עשוי לבוא לידי ביטוי בבדיקת המשקל: בעוד אנשי מקצוע יציבו את הביצועים של המסור בראש סדר העדיפויות, בעלי בתים שצריכים אותו לפרויקטים קטנים בלבד יבדוק את המשקל שלו.

היתרונות של כל סוג מסור

דרך טובה לבחור מסור לשימוש ביתי היא להכיר את ההבדלים בין הסוגים הנפוצים. בראש ובראשונה, אפשר למשל להתמקד בדגמים של מסור עגול כדי לבצע חיתוך של מוצרי פלסטיק, מתכת, שיש, קרמיקה וכן הלאה. לחילופין, יש אפשרות לרכוש מסור ידני לעבודות קטנות או מסורי דיסק לחיתוך זכוכית.

לבסוף, ניתן גם לשלב בין היתרונות של סוגי מסורים לשימוש ביתי באמצעות דגם רב תכליתי. היתרון של דגם רב תכליתי הוא שאפשר להשתמש בו לצרכים מגוונים בבית או בחצר – אך החיסרון הוא ביצועים מוגבלים ביחס לדגם ספציפי של מסור עגול או מסור שולחני.