לראשונה בישראל: פרופסור יהודה אדלר הוזמן לכתוב ספר עבור האיגוד הקרדיולוגי האירופאי

פרופסור יהודה אדלר מרצה

פרופסור יהודה אדלר בהרצאה

פרופסור יהודה אדלר בן 55 נשוי ואב ל-3 ילדים, בעברו פרופסור לקרדיולוגיה בבית החולים שיבא בתל השומר נחשב לאחד המומחים הגדולים ביותר בארץ בתחום קרדיולוגיה , שיקום הלב וכן רפואה מונעת ואיש משפיע בתחום. אדלר זוקף לזכותו למעלה מ-200 פרסומים מדעיים בעולם בתחום רפואת הלב ונחשב למומחה אשר רבים פונים אליו.

שורה של תפקידים אשר סייעו לו להגיע רחוק

מבחינה מקצועית, עבר יהודה אדלר שורה של תפקידים אשר סייעו לו להתקדם מעלה ולהפך לאחד מאנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום – אדלר שימש כיושב ראש החוג לשיקום של האיגוד הקרדיולוגי בישראל והיה חבר במועצה הלאומית למניעת מחלות לב וכלי דם מטעם משרד הבריאות בישראל וכיהן כחבר מועצת הנגידים של קרן ישראל- גרמניה למחקר ופיתוח מדעי. כל התפקידים אשר מילא בעברו סייעו לו להתקדם לעבר הנקודה הנוכחית אשר מיצבה אותו כמומחה בתחום ואיש מקצוע מהמעלה הראשונה.  

אחד ההישגים הבולטים אשר זוכה להם אדלר בימים אלו הוא פרסום ספר ראשון בנושא מחלות קרום הלב תוך שיתופי פעולה עם גופי רפואה מובילים ברחבי העולם ובין היתר מיו קליניק בארצות הברית. מדובר בכבוד יוצא דופן ומיוחד במינו, זאת לנוכח העובדה כי זאת הפעם הראשונה בה פונה האיגוד הקרדיולוגי למומחה לצורך כתיבת ספר בתחום. 

יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב 

הערכה המקצועית של פרופסור יהודה אדלר אשר מכהן זו השנה השנייה כיו"ר הועדה לפרס שר הבריאות הלכה ורפואה ,  אינה נשארת בתחומי ישראל אלא חוצה גבולות והוא זוכה להערכה רבה בקרב קולגות ברחבי העולם על פעילותו הענפה. 

לאורך השנים מילא אדלר תפקידים מובילים  כקרדיולוג בכיר לצד תפקידי ניהול מטעם גופי הרפואה הגדולים ביותר.  אם כן, הערכה לה זוכה אדלר אינה מסתכמת רק בארץ וממש לאחרונה הוא מונה ליו"ר האיגוד האירופאי למחלות קרום ושריר הלב- במסגרת תפקידו קיבל עליו אדלר את המחויבות לקידום תחום מחלות קרום ושריר הלב. 

במסגרת הכניסה לתפקיד קיבל אדלר מספר החלטות, כאשר ההחלטה המרכזית היא להפוך את התחום אשר נחשב שולי לאחד התחומים המובילים ביותר באירופה, זאת באמצעות דגש מחקרי על מחלות נדירות של שריר הלב כמו עמילואידוזיס של הלב וכן ביצוע וובינרים בנושא מחלות קרום ושריר הלב.

זוכה לקבלת הערכה מקצועית מקיפה

לאחרונה הוזמן אדלר לארוחה ממלכתית אצל בית המלוכה הסרבי אשר כללה בין היתר את הנסיך והנסיכה הסרביים.  מדובר בארוחה אשר התקיימה במסגרת כנס קרדיולוגיים בינלאומי אשר נערך בסרביה וכלל בין היתר 1,000 קרדיולוגים אשר הגיעו במיוחד מרחבי העולם ובינהם פרופסור יהודה אדלר.  אדלר הגיע אל הכנס בתור משתתף חשוב ביותר אשר תרם את תרומתו במסגרת הרצאה על הטיפול החדש במחלות קרום הלב וחוויות אותן גיבש בשל הפעילות המחקרית הרחבה שלו. 

דואג לקידום טיפולים עתידיים 

במסגרת בחינת העיסוקים הרחבים של פרופסור אדלר, מקבלים תמונה שונה אודות הפרופיל המקצועי שלו, זאת מתוך ההבנה הרחבה שלו את התחום. לפיו, סוגיית הגיל השלישי נחשבת לעתיד ברפואה המערבית ולכן יש חשיבות רבה לתכנן בצורה נכונה את הצעדים כי בעוד דור ייתכן ויהיו אנשים אשר יחיו למעלה מ-100 שנים ויש להבטיח להם טיפול הולם, זאת לדבריו. 

כאשר עולה תמונה של רופא בכיר, נדמה כי מדובר באיש מקצוע אשר עסוק בקבלת מטופלים ונמצא במרבית הזמן בשולחן הניתוחים, אך אין זה הסיפור של יהודה אדלר. את רוב הזמן מקדיש אדלר לטובת פיתוח טיפולים עתידיים אשר יסייעו למטופליו ליהנות מאיכות חיים.