כל מה שחשוב לדעת על תיקון תריסים חשמליים בבית

רבים מבקשים להתקין בביתם תריסים חשמליים מסיבות שונות – השליטה עליהם היא פשוטה ונוחה ואפשר לסגור אותם בלי להפעיל כוח ואפילו בלי לקום מהספה. הם גם מאפשרים לקבל פתרונות הצללה נוחים במיוחד, והם יכולים להתאים לחלונות רבים בתוך הבית. אולם, מה קורה כאשר התריסים לפתע מתקלקלים ולא עובדים כשורה? במצב זה, ברור שצריך לבצע תיקון תריסים חשמליים, אלא שאז עולה שאלה אחרת – האם נבצע את התיקון בעצמנו או ניצור קשר עם גורם מקצועי? ואיך בכלל נזהה את סוג התקלה? ומה המחיר ההגיוני עבור התיקון של התריס החשמלי ומתי אולי כדאי להחליף את כל המרכיבים? הנה כמה פיסות מידע, שיספקו לכם תשובות לכל השאלות.

אז מה זה אומר לתקן את התריס החשמלי?

  • להכיר את סוגי התקלות – קודם כל, לפני שממהרים להזמין תיקון תריסים חשמליים, חשוב גם להבין על אילו תקלות מדובר. כדאי לראות מה בדיוק התקלקל. האם התריסים כלל לא זזים? האם הם נפתחים או נסגרים רק עד שלב מסוים? האם הם עושים זאת לאט יותר מהרגיל? האם הוא לא יורד כלל ותקוע למעלה? בכל אחד מהמקרים הללו מדבור כמובן על תקלה אחרת לגמרי. כך למשל אולי יש בכלל חפץ שפשוט נכנס לתוך אחד מהשלבים של התריסים – והוא תוקע את המנגנון כולו. מהצד השני לעתים מדובר על תקלה רצינית במנוע של התריס החשמלי, ואז מדובר על תיקון יקר יחסית. יש מקרים שבהם אחד השלבים נהרס וצריך להחליף אותו, ובקיצור – יש לא מעט דברים שאולי גרמו נזק לתריס. כך או כך, אם אתם לא מצליחים לגלות מה המקור לבעיה – ברור שצריך ליצור קשר עם גורם מקצועי שיבחן את המצב..
  • האם לקרוא לאיש מקצוע? – עוד עניין שחשוב לבחון באופן מעמיק, הוא אם ליצור קשר עם איש מקצוע שיגיע ויבצע תיקון תריסים חשמליים, או שתנסו לפתור את הבעיה בעצמכם. אין ספק שכמעט בכל מצב באשר הוא – חשוב מאד ליצור קשר עם איש מקצוע! תיקון עצמאי עלול להיות בעייתי מאד. לא בטוח שאתם בכלל יודעים מה מהות הבעיה, ובוודאי שאין לכם שום ניסיון בטיפול במונעים של תריסים – ואז הדבר לא רק עלול לגרום נזק לתריס עצמו, אלא גם לכם עלול להיגרם נזק, מעבר לכך שאם תנסו לטפל בתקלה בעצמכם, אולי האחריות שיש לכם על התריסים לא תהיה בתוקף. לכן, אם יש תקלה, חשוב בכל מקרה לא לקחת סיכון, וליצור קשר עם איש מקצוע.

אז מה עושים כשיש תקלה?

אם אתם מזהים תקלה בתריסים החשמליים, פעלו לפי ההוראות הבאות: נסו להבין מה המקור שלה או איפה בדיוק היא מתרחשת, ולאחר מכן צרו קשר עם איש מקצוע שיבצע תיקון תריסים חשמליים. פרטו בפניו כל מה שאתם מבינים מהתקלה, והוא בכל מקרה יגיע ויבדוק את המצב, ויוכל לספק לכם את התיקון הדרוש.

עורך: אלטרון בע"מ