לשמוע ואז להקליד – הכל על תמלול הקלטות

אחד השירותים הנדרשים ביותר כיום, הוא השירות של תמלול הקלטות. אולם, מה הוא בעצם כולל ומה המשמעות שלו? כאשר מתמללים הקלטה, המשמעות היא שלוקחים קטע של שמע, ופשוט כותבים על הנייר את כל מה שנאמר באותו קטע. זו יכולה להיות הקלטה של שיחה של שני אנשים, הקלטה מתוך שיחת טלפון, הקלטה של ישיבה, הקלטה מתוך דיון משפטי, הקלטה של הרצאה באוניברסיטה, ובקיצור – הקלטה מכל סוג באשר הוא. חשוב מאד להבין אם כן למה בכלל יש צורך בשירותי התמלול הנ"ל, מי קהל היעד המרכזי שמזמין את השירות, ואיך מזמינים את השירות.

מידע מקיף על התמלול

  • קהל היעד – קהל היעד שזקוק לשירות של תמלול הקלטות הוא מגוון למצדי. בין השאר, ציבור הסטודנטים נעזר פעמים רבות בשירות זה – משום שהם מקליטים את ההרצאות שבהם הם נוכחים או לא, ואז יכולים לקבל תמלול שיאפשר להם סקירה נוחה מאד של ההרצאות השונות. גם מנהלים בחברות מעוניינים לעבור ולקבל מידע על הישיבות השונות, שכן קשה לזכור מה נאמר בכל ישיבה – ואז הם מקליטים אותה, ומעבירים אותה לידי מתמלל מקצועי. במקרים אחרים, אנשים שזקוקים לשירות הנ"ל הם דווקא אנשים שנמצאים בעיצומו של עניין משפטי מסוים. כך למשל, אפשר להקליט שיחה שאתם נוטלים בה חלק אך נאמר בה דבר מה מרשיע – ואתם תוכלו להעביר אותה לתמלול שיוצג בפני בית המשפט. בקיצור – קהל היעד הוא באמת מגוון מאד, והדבר תלוי פשוט במטרה שלכם.
  • מי מספק את השירות? – באשר לנותני השירות של תמלול הקלטות, גם כאן יש מגוון רחב יחסית. יש כמובן אנשים שעושים זאת באופן עצמאי – בעיקר סטודנטים וצעירים שמחפשים פרנסה צדדית. עם זאת, חשוב גם לזכור שיש גורמים מקצועיים אשר עוסקים בתחום. יש חברות שמעסיקות מתמללים מקצועיים ובעלי ניסיון רב, ולכן ברוב המקרים מומלץ לפנות לגורמים הנ"ל, שגם אם הם לוקחים מחיר גבוה יותר – יוכלו לספק לכם תמלול איכותי יותר, ברמה גבוהה יותר,  שאף יכול להיות קביל כראייה משפטית אם יש בכך צורך.
  • איך מתמללים? – באשר לשיטות של תמלול הקלטות, הרי שזה כמובן תלוי במתמלל עצמו. עם זאת, בהנחה שמדובר על תמלול ממוצע, המשמעות היא שנעשה שימוש בציוד האזנה שמאפשר להקשיב לכל מה שנאמר, וכן נעשה שימוש בתוכנת מחשב שמאפשר תוך כדי גם להקליד, לשלוט על מהירות ההקלטה, לשלוט על עצירה או נגינה וכיו"ב. כמובן שאם ההקלטה היא באיכות ירודה נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים בכדי לשפר את איכות הצליל.

מענה רחב שמתאים לכל אחד

לסיכום, תמלול של הקלטות מהווה שירות מגוון מאד, אשר מתאים לקהל יעד משתנה, ואפשר שגם אתם תוכלו להפיק ממנו לא מעט. זכרו שבכל מקרה, חשוב מאד לפנות לגורם מקצועי בתחום ולברר כיצד הוא מתמלל – ורק לאחר מכן להפנות אליו את החומר.

עורך: חברת פרוטוקול בע"מ