על שום מה חלון בלגי הוא אהוב כל כך?

יש לא מעט סוגי חלונות שאפשר לבחור לטובת עיצוב הבית, העסק או כל מתחם אחר. אולם, ככל הנראה אם גם אתם הגעתם לפה, סימן שגם אתם נשביתם בקסם של החלון הבלגי. מה הופך את החלון הבלגי לאהוד כל כך לעומת חלונות אחרים? מדוע נוכל למצוא אותו בבתים עם עיצוב שונה לחלוטין? ומניין הוא בכלל קיבל את שמו? חלון בלגי נקרא כך בעיקר משום שעושים בו שימוש במסגרת מיוחדת שנקראת פרופיל בלגי. לרוב, נעשה שימוש במסגרות אלומיניום מיוחדות, עבודת יחסית, אשר יוצרות את המעטפת לחלון הזכוכית. ברוב המקרים, החלון הבלגי יהיה גדול יחסית, אם כי אין חובה לכך. הוא בעצם מורכב מכמה מסגרות שונות, כאשר את החלון אפשר לפתוח לעתים, אך לעתים הוא מקובע לחלוטין במקום. אז מה בעצם הוא כולל ולמה העיצוב שלו נחשב פופולרי במיוחד?

החלון היפה והמושקע ביותר שיש

  • מינימליזם מנצח – נתחיל מכך שהעיצוב של חלון בלגי הוא מינימליסטי מאד ביחס לחלונות אחרים. אמנם הוא כולל מסגרת עבה ובולטת יחסית, אך לא יותר מכך. הזכוכית שלו יכולה להיות שקופה ורגילה או זכוכית חלבית, ואין לרוב עיטורים מיוחדים על החלון או על המסגרת, הוא לא חייב להיות בצורה מיוחדת, והוא לרוב נעשה בקווים ישרים או מעוגלים במקצת. דווקא המינימליזם של החלון הבלגי הוא שהופך אותו לאהוב כל כך! עיצוב כזה יכול להתאים למקומות רבים ולבתים מכל סוג ואף למשרדים. מעבר לכך, כאן בעצם מה שמקבל בעיקר את תשומת הלב הוא מה שמשתקף מעבר לחלון, ובקווים הנקיים של המסגרת, זה מקבל נופך מיוחד מאד, וכך מתקבל אפקט מרשים מאד.
  • עמידות – עוד יתרון חשוב של חלון בלגי, מעבר לעיצוב המינימליסטי, הנקי והאלגנטי שלו, זה העמידות שלו. כאמור, החלון מורכב בעיקר מפרופיל של אלומיניום. בעבר היה מורכב מברזל מגלוון אך כיום האלומיניום מהווה תחליף מעולה במחיר נוח יותר, ואף עמיד יותר. החומר עצמו עמיד בפני חלודה או בפניקה שחיקה או שריטות. כך, ההתקנה של החלון הבלגי מאפשרת לכם ליהנות ממנו לאורך שנים רבות – וזה עוד יתרון משמעותי מאד.
  • גודל – כפי שציינו בהתחלה, חלון בלגי הוא לרוב יהיה חלון גדול יחסית. הסיבה לכך היא שהפרופיל שלו יהיה מרשים והנוף דרכו ייראה היטב, רק אם ננצל כמובן את הגודל שלו. דווקא זה מאפשר לעשות איתו פלאות. אפשר לנצל כך את השטח בצורה נהדרת – דמיינו את שפע התאורה הטבעית שתיכנס לתוך הבית דרך החלון הבלגי, את הנוף המדהים שתוכלו לקבל, וגם את התחושה של שטח הרבה יותר גדול בזכות החלון.

כל היתרונות בחלון אחד!

מדהים לראות איך חלון בעיצוב יחסית פשוט וצנוע – הפך להיות אהוב ואפילו נחשב ליוקרתי יחסית. אין ספק שהדבר מעיד לא מעט דברים טובים על החלון הבלגי, ויש לו לא מעט יתרונות שגם אתם תוכלו ליהנות מהם.

עורך: תריסי גבאי